مرجع تخصصی ون

ون سنتر_معرفی بهترین ون ها

مرجع تخصصی ون

ون سنتر_معرفی بهترین ون ها

  • ۰
  • ۰

1-وظیفه مدیر قطعات یدکی چیست؟


با حفظ ترکیب مناسب و سطح موجودی ، مدیران قطعات به اطمینان از کارایی و بهره وری خدمات و کیفیت لوازم یدکی کمک می کنند.

آنها همچنین از مهارت های فروش و بازاریابی برای افزایش درآمد با فروش قطعات به مشتریان استفاده می کنند.

 

2-اهمیت قطعات یدکی چیست؟


در دنیای تولید که توسط تقاضا کنترل می شود ، قطعات یدکی دارایی های اساسی برای حفظ بهره وری بالا هستند.

در دسترس بودن قطعات یدکی بلافاصله به شما این امکان را می دهد که اهداف تولید خود را برآورده کرده یا از آنها فراتر رفته و از حمل و از تحویل به موقع محصولات خود اطمینان حاصل کنید.

بنابراین همیشه سعی کنید از هر قلم جنس لوازم یدکی حداقل یک مدل داشته باشید تا بتوانید میزان تقاضای بازار را بررسی و رصد کنید!

 

3-قطعات یدکی به چه معناست؟


: قسمت اضافی وسیله نقلیه یا دستگاهی که برای استفاده در مواقع اضطراری تعویض یا نگهداری می شود.

 

4-شغل قطعات یدکی خودرو چیست؟


فروش انواع مختلف قطعات یدکی خودرو مانند:

     قطعات الکتریکی خودرو. برد ها، خازن ها ، سیم پیچ های میدان ، ...
     مهره و پیچ و مهره پیچ هاب ، پیچ و مهره ، واشر ، مهره ، ...
     قطعات انتقال نیرو چرخ دنده ها ، گیربکس، کاسه نمد ،
     قطعات ترمز و اجزای لاستیکی. شیلنگ ترمز ، پمپ بنزین ، پایه های موتور ، دینام و ...

 

5-چگونه می توانم یک بخش موفق قطعات را راه اندازی کنم؟


5 کاری که مدیران قطعات موفق برای مدیریت موجودی قطعات انجام می دهند

     برنامه های OEM خود را درک کنید. ...
     اجناس منسوخ شدن خود را مدیریت کنید. ...
     در بخش قطعات خود سرمایه گذاری کنید. ...
     برنامه خرید داشته باشید. ...
     تغییر را بپذیرید. ...
     هرگز دیر نیست.

وبسایت اینترنتی داشته باشید چرا که فروش از طریق وبسایت های اینترنتی ، می تواند بهترین روش فروش قطعات یدکی باشد.

 

6-وظیفه مشاور قطعات چیست؟


مشاور قطعات خودرو به مشتریان مشاوره می دهد ، قطعات و لوازم جانبی مورد نیاز را سفارش می دهد و موجودی را پیگیری می کند.

 

7-قطعات یدکی را چگونه طبقه بندی می کنید؟


در تدارکات ، قطعات یدکی را می توان به طور کلی به دو گروه قابل تعمیر و مواد مصرفی طبقه بندی کرد.

از نظر اقتصادی ، بین هزینه سفارش قطعه جایگزین و هزینه تعمیر قطعه خراب ، یک مبادله وجود دارد.

 

8-قطعات یدکی حیاتی را چگونه تعریف می کنید؟


یک سری از محصولات یدکی وجود دارند که مشتریان مدام آن را تقاضا می کنند! این محصولات همان هایی هستند که باید دم دست شما باشند  و مجودی آن ها به هیچ وجه کاهش پیدا نکند!

البته ممکن است تقاضای این محصولات به صورت فصلی باشد (مثلا زنجیر چرخ در زمستان) اما همچنان این محصولات را در نزدیکی خودتان نگه دارید و یا انبار کنید تا در فصول خرید بتوانید آن ها را به مشتریانتان عرضه کنید چرا که این بهترین مدل فروش لوازم یدکی می باشد.

همچنین اگر این کار را کنید، به مرور زمان می توانید روی خرید هایتان تخفیف بگیرید و روی فروش با همان قیمت سابق بفروشید چرا؟

چون شما آن محصول را زیاد می خرید و مشتریان شما را به یکدیگر معرفی خواهند کرد و اینگونه شما می توانید تامین آن محصول را با هزینه ای کمتر و با تخفیف و قیمت عمده تهیه نمایید.

9-تفاوت قطعات مصرفی و یدکی در چیست؟


مواد مصرفی کالاهایی هستند که جایگزین نمی شوند یا در حین فرآیند به پایان می رسند. برای مثال روغن ، دستکش دستی ، مایع خنک کننده و لنت های ترمز و غیره قطعاتی هستند که تعویض می شوند و در حین بعد از مصرف کاملا از بین می روند.

اما قطعات یدکی قابل تعویض هستند، مثلا آینه مصرفی نیست، باتری مصرفی است، چراغ های جلو قطعات یدکی هستند و مصرفی نیستند اما لامپ چراغ خودرو مصرفی است.

  • ۰۰/۰۶/۱۳
  • حمید امیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی